Csak azért is!

Ez a blog a mezeinewsee.blog.hu folytatása. Kevésbé lesz szalonképes, keményebben fogalmazom meg benne a véleményemet, kritikámat. Számítok Rátok, hogy ha túlzásokba esem, akkor figyelmeztettek a keresztény mértékletességre! Mindenkit kérek, a kommentekben se szerepeljenek nevek (csak dicsérő hangnemben)! A kezdőbetű tökéletesen alkalmas az azonosításra, azt használjuk.

Friss topikok

  • odamondogato: Tamás = tömős (2015.05.16. 11:06) Boldogok, akik nem látnak, és mégis hisznek!
  • Xinaf: @mezeinewsee: - Nős püspök is volt. A diakónuságot sokan a papság előszobájaként élik meg. Gondol... (2015.04.14. 20:52) Női papság?
  • mezeinewsee: @Kitalátor (másként) gondolkodó: lehet, hogy régen hallottam, és benne volt a tudatalattimban :). (2014.09.02. 19:23) Az Egyház, mint hajó
  • ireftoht: Alapvetően elhibázott az életmódod és az életszemlélted! A nagyvárosi lét minden jellegzetes víru... (2014.07.11. 10:57) Rövid összefoglaló
  • huKKK: @mezeinewsee: Jól mondod. Szerintem is tudja. Parancsolatként mondta. Arra, gondolok, hogy a jel... (2014.03.28. 15:29) A keresztény műmosoly

Még egyszer a karácsonyról

2010.12.27. 16:13 mezeinewsee

Nem mondhatnám, hogy ez a karácsony különösebben liturgikus lett volna számomra. Kezdődött ugye a "nem-gyónással", ezt követte a csodálatos éjféli mise (direkt nem Szent Liturgiát írtam). Másodnapon rendes Szent Liturgián vettem részt, de a kántorok mindent megtettek, hogy ez ne így legyen. Szebbnél szebb karácsonyi dalok a liturgikus énekek helyett, már csak a Kiskarácsony, nagykarácsony hiányzott. Szerencsére L. nem hagyta magát, és akkor is rendes szertartást végzett.

Ma, Szent István vértanú napján hazamentem templomba. Sejtettem, hogy így legfeljebb egy szép misén veszek részt, de ma B-n sem számíthattam többre.Hát, nem teljesen jött be a számításom. Mise volt, de szép?

Kezdődött egy 92 msp-es proszkomídiával (mértem!!!). Utána gyönyörű karácsonyi dalok a tömjénezés alatt. Ezt követte egy húzott-nyúzott mise, ami pont nem ott volt lassú, ahol kellett volna (pl. Kerub-ének). A pap (pedig igazi főpap volt!!!) végigszenvedte a szertartást (elég látványosan), ennek hatására mi is.

Megkoronázta az egészet egy 25 perces prédikáció (mértem!!!), amiből megtudtuk, hogy a templom kövekből épült, és Istvánt is kövekkel kövezték meg. Ismét közelebb kerültem Istenhez ennek az új ismeretnek a segítségével... Tehát nem mondhatnám, hogy különösebben sokat lendített a lelki életemen a karácsony.

A legnagyobb gond persze a gyónás-hiány. A leginkább fájó meg a Nagyember haragja. A szívem mélyén reméltem, hogy ma találkozom vele, de hát ez nem így lett. Mindegy, túlélem, csak valahol vártam egy csendes, feltűnésmentes kibékülésre, Krisztus születésének a tiszteletére. De úgy tűnik, ezzel valóban meg kell várni Húsvétot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anticenzor.blog.hu/api/trackback/id/tr192542211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása